Narodni muzej Slovenije – Metelkova, Maistrova ulica 1, sobota, 8. junij 2024
- 16.00 Secesijski predmeti iz depojev Narodnega muzeja Slovenije, vodita Magdalena Mezeg in Zora Žbontar
Na ogled bodo secesijski predmeti iz depojev Narodnega muzeja Slovenije,
ki so običajno skriti očem javnosti. Umetnost na prelomu stoletja (art nouveau, secesija, jugendstil itd.) je bila vidna tudi v oblikovanju. Ogledali
si bomo tapiserije, predmete iz kovine, keramike, stekla itd. Spoznali bomo,
s kakšno notranjo opremo so si ljudje opremili svoja stanovanja po rušilnem
potresu leta 1895, ko so v Ljubljani zgradili mnogo secesijskih stavb.
- 16.00 Izdelaj keramično ploščico v secesijskem slogu, družinska delavnica; prijave: arheozabava@nms.si
Izdelali bomo keramične ploščice v secesijskem slogu. Na delavnici se
bomo seznanili z dekorativnimi elementi, kot so ploščice in mozaiki, ki so
bili pomemben del arhitekturne keramike v secesiji. Stavbe, slike in ostali
predmeti so bili okrašeni z rastlinskimi in živalskimi motivi, pogosto tudi z
ženskimi figurami.
|
Oba dogodka sta brezplačna.
Prisrčno vabljeni!
Arhitekt Carl
Galuschki je zasnoval opečnato stanovanjsko stavbo Wohnhaus Badstraße, ki
zaključuje linijo stavb na ulici Badstrasse. Na fasadi se prepletajo
prevladujoči opečnati odtenki z belo in zeleno barvo opeke, ki tvorijo igro
geometrijskih vzorcev – trikotnikov, rombov, osemkotnikov. Poudarjeni pomoli
(previsni člen, izstopajoči del stavbe) dodatno razgibajo fasado. Ta je razčlenjena
v horizontalni smeri na pritličje, nad katerim so štiri nadstropja in podstreha. Nad
okni so v drugem nadstropju v timpanonu (okrašeno ločno polje) upodobljeni
portreti. Na vrhu stavbo zaokrožuje venčni zidec in dekorativni elementi na
strehi.
Kdor se odpravi v
Deutsches Theater, ne more zgrešiti stavbe Strassmann-Haus v secesijskem slogu
arhitekta Maxa Fraenkla (1856–1926), postavljene v letih 1908–1909. Na fasadi se menjajo kamniti in opečnati
elementi. Osrednji del fasade je poudarjen s konzolnim pomolom in zaokroženim
strešnim napuščem. Na fasadi je opazno proporcioniranje fasade s členitvijo z
lizenami (navpičen, rahlo izstopajoč zidni pas). V dveh vrstah so pod okni glazirane
keramične ploščice v zeleni barvi z rdečo obrobo, ki tvorijo štirikotnik in
razgibajo manj izpostavljena dela fasade.
Tipična secesijska
fasada poslovne stavbe uspešnih trgovcev in bratov Tietz iz kamna na
dvorišču razkrije opečnato strukturo stavbe Georga Lewyja (1848–1921). Nizek pas na dnu je v rdečkasti barvi, v horizontalni smeri
se nato prepletata bela in zelena barva opeke, ki tvorita geometrijske
elemente; menjajo se izbočeni elementi, venčni zidec in dekorativni zaokroženi
elementi.
Avtorica besedila: dr. Zora Žbontar, Narodni muzej Slovenije