Ksenija Prunk, Otroške sanje, okoli 1932, voščilnica, v tiskarski tehniki razmnožena akvarelirana perorisba, 140 x 90 mm, Grafični kabinet Narodnega muzeja Slovenije, inv. št. K–12569.
Barvit prizor ilustratorke Ksenije Prunk odpira vrata v svet otroških sanj, poseljenih z igračami, v katerih se krščansko obarvano folklorno izročilo prepleta z liki iz literarnih del in iger. Igrače niso le punčke in leseni konjički, ampak tudi junaki iz del velikih evropskih pravljičarjev: Andersenovi kositrni vojaki ali pajac – spomin na Harlekina iz italijanskega improviziranega gledališča Commedia dell’arte. Predmet igre je bil lahko model podeželske cerkvice z baročnim zvonikom, zibka z monogramom IHS pa (Božje) dete in fanfara, s kakršno je angel v božični noči oznanil Jezusovo rojstvo. Praznično ozračje prizora ustvarja po likovnem polju razkropljen niz zvezdic in lectovih src – tradicionalni motiv slovenske ljudske kulture.
Anonimni
avtor po Raffaellu, Putto, po letu
1830, jeklorez, 110 x 187 mm, inv. št. G-7802.
Čeprav reprodukcije Raffaellovih puttov lahko vidimo marsikje,
nista nastala kot samostojno delo, temveč sodita v spodnji del kompozicije
enega izmed poslednjih Raffaellovih del – Sikstinske Marije, nastale po naročilu
papeža Julija II. Upodobljena ob spodnjem robu, z očmi zazrtimi navzgor proti Mariji
z Detetom, v spremstvu svetega Siksta in svete Barbare, se zdita, kot da
pripadata tukajšnosti, ne pa nebeškim višavam. Po mnenju nekaterih
strokovnjakov naj bi predstavljala vez med ljudmi in nebeškimi višavami, drugi pa
menijo, da ju je Raffaello naslikal zgolj zaradi likovnih, oblikovnih razlogov. Morda
sta ravno zaradi odmaknjenosti od osrednjega motiva že v 19. stoletju postala priljubljena
lika, ki so ju – posamično ali skupaj – reproducirali na grafičnih listih,
letakih, z njima so dekorirali izdelke iz porcelana … Prvi, ki je kopiral putta
kot samostojno likovno delo, je bil nemški slikar August von der Embde leta
1803/04, njemu pa so sledili (in še vedno sledijo) številni drugi.
Signatura: pod prizorom desno sp.: Carl Mayer's K- A. Nbg.
Napis: pod prizorom v sredini: 389. / Engel aus Raphaels Sixtinischer Madonna.