SI
Show menu

Priznanje Brumen za razstavo Ko zapoje kovina

Ljubljana, 23. 3. 2022

Mednarodna žirija je na 10. bienale slovenskega oblikovanja Brumen uvrstila razstavo Ko zapoje kovina

Bienale slovenskega oblikovanja Brumen

Bienale Brumen, ki ga organizira Fundacija Brumen, predstavlja izbor najboljšega slovenskega oblikovanja na področju vidnih sporočil v preteklih dveh letih. Prijavljena dela strokovno oceni in nagradi mednarodna žirija, katere člani so priznani oblikovalci svetovnega merila.

Osrednji del bienala Brumen je pregledna razstava, na kateri so predstavljeni uvrščeni projekti, na ogled bo od 13. aprila do 31. maja 2022 v Narodni galeriji. Med uvrščenimi deli so še posebej izpostavljeni prejemniki nagrad Brumen, ki bodo javno razglašeni ob otvoritvi razstave.

Slavnostna podelitev nagrad in otvoritev pregledne razstave bo v Narodni galeriji 13. aprila 2022 ob 19. uri.

Priznanje za odlično slovensko oblikovanje Brumen

Vsak izmed uvrščenih projektov prejme priznanje za odlično slovensko oblikovanje Brumen, poteguje pa se tudi za nagrade Brumen in veliko nagrado Brumen. Projekti bodo predstavljeni tudi v katalogu in spletni galeriji bienala, po razstavi pa bodo uvrščeni izdelki postali del zbirke MAO, Muzeja za arhitekturo in oblikovanje.

Ko zapoje kovina. Tisočletja metalurgije na Slovenskem

Razstava Ko zapoje kovina je bila postavljena v pokritem atriju Narodnega muzeja Slovenije na Muzejski, ki je prostor z močnim značajem klasične arhitekture. Da bi jo prilagodila temi o metalurgiji in razstavi omogočila, da prevlada razstavni prostor, se je oblikovalka Sanja Jurca Avci s sodelavcem Tomažem Budkovičem odločila za uporabo visokih razstavnih elementov. S tem je poudarila civilizacijski pomen metalurgije za razvoj človeka.

Razstavni prostor dominira rdeča žareča silhueta, ki prikazuje razvoj metalurških peči skozi zgodovino. Vsebina razstave vključuje zgodovinski pregled, glavne metalurške materiale in glavne metalurške metodologije. Vsako od teh poglavij je predstavljeno na raznoliko oblikovanih razstavnih elementih, da je razstavna vsebina lahko čitljiva. Nekateri od teh elementov so bili posebej zasnovani, drugi pa – v skladu s trajnostjo – ponovno uporabljeni in prilagojeni. Razstavna grafika, ki jo je oblikovala Dolores Gerbec, se zgleduje po konstruktivizmu in industrijski estetiki.

Veliko število eksponatov – od zgodovinskih in umetniških predmetov do najsodobnejših metalurških izdelkov z uporabo kovine v prahu za 3D tisk in prvega slovenskega satelita – dopolnjuje 360-stopinjska virtualna izkušnja, v kateri se obiskovalci približajo stopljeni kovini in se razgledajo po proizvodni hali železarne.

Kot vedno so se oblikovalci tudi pri snovanju te razstave zavzemali za ureditev poti obiskovalcev na tak način, da oblikuje razstavo kot celostno izkušnjo.

Pogledi na razstavo

Fotografije: Blaž Gutman

Več o razstavi

 

 

Prijavite se na e-novice