SI
VTISI, Igor Ravbar
15. 5. 2023 do 30. 9. 2023

VTISI, Igor Ravbar

Na ogled od 15. maja do 30. septembra 2023, Metelkova

Razstava ustvarjanja s keramiko in lesom, dveh prvinskih materialov, ki sta zaznamovala človekovo pot od pradavnine do danes, je prva razstava iz cikla Muzej smo ljudje. V tem okviru želimo v prihodnjih letih predstaviti tiste naše sodelavce, ki so uveljavljeni umetniki. Igor Ravbar se ponaša z bogatim opusom del na papirju in z obširno bibliografijo razstav.

Interakcije med glino in lesom, odtisi enega v drugem, ter izpeljave vizualnih poudarkov iz enega v drugega so vodilna nit umetnikovega preučevanja soodvisnosti obeh. Naslov Vtisi lahko interpretiramo kot njegovo hipno srečanje z lastnostmi in strukturo obeh materialov, po drugi strani pa so vtisi, vtiskovanje, ročno oblikovanje in grajenje tudi tehnike, s pomočjo katerih je ustvaril razstavljene artefakte.

Keramični artefakti Igorja Ravbarja spominjajo na izčiščeno estetiko japonske keramike, ki jo predvsem zaznamuje značilnost, ki bi jo najlažje označili kot neke vrste preprostost, že kar prvinskost. To lastnost bi lahko opisali kot pristen odnos do keramike, tak, kot si lahko zamišljamo, da so ga imeli lončarji  v prazgodovini. Zato so znali izkoristili lastnosti materiala, kot so barva, tekstura, trdost gline, nečistost pigmentov in viskoznost glazure, tako da so izdelki spregovorili sami zase, brez dodatne dekoracije. Japonski keramiki so verjeli, da ima vsak material vrojeno zmožnost, razviti se v ustrezno obliko, naloga keramika pa je, prepričati to zmožnost, da se pojavi. Enak način koncipiranja umetniškega ustvarjanja najdemo tudi pri ikoničnih primerkih skandinavskega oblikovanja.

Prav to kal, ki jo lahko razumemo kot zmožnost rasti in razvoja, ki jo v sebi nosita tako glina kot les, je umetnik znal izvabiti iz obeh snovi. Obenem ju je zoperstavil kot strukturi, ki sta popolnoma različni, po drugi strani pa tesno povezani ena z drugo, pravzaprav sta odtis ene v drugi.

Na razstavi so dela razdeljena v štiri sklope. Prvi, Kocka, združuje dve osnovni formi, namreč kocko (les) in stožec (keramika), ki ju združuje enak ornament, ki je somerno izrezan oziroma vstavljen na obeh sestavnih delih celote ter tako označuje zlaganje (ali morda vtiskovanje) enega dela v drugega, izpostavlja pa tudi zelo podobno teksturo površine obeh. Drugi sklop, Hlod, je neke vrste reminiscenca na tradicionalno skandinavsko oblikovanje stekla in keramike v lesenih kalupih, ki odtisnejo vzorec drevesnega lubja. Tudi tu sta oba dela v vlogi pozitiva in negativa in se zlagata v celoto obeh. Tretji sklop, Vtis, je v resnici vtis ene oble oblike v konkavno površino druge. Zadnji sklop, 49, pa sestavljajo vzhodnjaške skodelice za čaj različnih, a iz skupne osnove izhajajočih oblik, s posebej poudarjeno grafično dekoracijo.

Razstavljena dela Igorja Ravbarja odlikujeta predvsem izredno precizen občutek za snov in zmožnost, poudariti komplementarne lastnosti obeh uporabljenih materialov, tako lesa kot keramike in s tem prvinskost umetniškega ustvarjanja z arhetipskimi snovmi, kar je gotovo pomemben prispevek k sodobnemu umetniškemu izrazu.  

/Mateja Kos/


Dela na razstavi so razdeljena v štiri sklope:

Kocka 1–12

Hlod 1–6

Vtis 1–8

49

Igor Ravbar: Kocki 3 in 4, kamenina, les, vtiskana glina, 2022–2023
Igor Ravbar: Hlod 1, keramika, les, vtiskana glina, 2023
Igor Ravbar: Vtisa 1 in 2, keramika, les, vtiskana glina, 2022
Igor Ravbar: 49, keramika, les, mavec, linorez, tuš, ulito, 7 x 7 cm (kos), 2021

O avtorju

Igor Ravbar je zaposlen v Narodnem muzeju Slovenije kot konservator-restavrator. Ukvarja se še z grafiko, keramiko in fotografijo. V okviru Keramike danes se predstavlja z uporabno keramiko in lesom.

 

 

Prijavite se na e-novice