Risba Bena Puteanija je dragocena predvsem kot utrinek iz
časov regulacije struge Ljubljanice. Dela, ki so se začela že pred 1. svetovno
vojno, so se nadaljevala še v tridesetih letih 20. stol. V tem času je reka
večkrat presenetila – ravno leta 1933, ko je nastala ta risba, je bila ravno
ena izmed hujših poplav na tem področju: ljudje so bežali na strehe in v
krošnje dreves, da bi se rešili.
Avtorjeva risba je nastal očitno pred tem dogodkom. Štirje
delavci na nosilih prenašajo gradbeni material. Če je prva dva naslikal v dvignjeni,
odločni drži, sta zadnja dva zaradi teže bremena sključena. Z živahno, hitro
linijo je uspelo avtorju upodobiti težavnost dela, ki so ga nosači opravljali.
Tudi sicer – delo v strugi Ljubljanice ni bilo lahko: ročno
kopanje struge, nalaganje v vedra, ki so jih delavci s pomočjo žerjavov
praznili v vozičke. Nekateri so bili obuti v gumijaste škornje, drugi so stali
kar v navadnih čevljih v luži in blatu, tako da so bili mokri do kolen. Poleg
tega so stali tesno drug ob drugem in se med delom včasih skoraj ovirali med
seboj. Za vse to pa so bili precej slabo plačani. Časopis Slovenec poroča, da so prejemali za težaško delo samo 4,50 din na
uro, kar pospremi s komentarjem: »Na vsak
način je ta plača naravnost sramotna in pomeni res izrabljanje brezposelnosti!
Ko so regulirali Ljubljanico pred vojno, so prejemali delavci, ki so delali v
strugi, enake plače kakor zidarji, kar bi pomenilo danes 6–7 din na uro.« (V blatu na dnu Ljubljanice, Slovenec, 10. 6. 1931, št. 127, str. 4).
Beno Puteani je bil v vojaški
službi: kot častnik avstro-ogrske vojske se je bojeval v Severni Italiji. V
bitki za Monte Cimone se je še posebej odlikoval s svojim pogumom. Po
upokojitvi leta 1920 pa se je posvetil risanju, slikanju, izdelovanju striženk. Risbo je, vključno z obsežno zbirko
njegovih skic in striženk, leta 1967 podarila Narodnemu muzeju Slovenije
njegova žena Heda Puteani.