V srednjeveškem pojmovanju estetike sta imeli skladnost med oblikovnimi elementi in enotnost proporcev zelo pomembno mesto. Če analize proporcev srednjeveških mečev primerjamo s tehnikami oblikovanja, ki jih poznamo z ohranjenih arhitekturnih načrtov iz tega obdobja, se zdi, da so tudi nožarji in mečarji poznali geometrično risanje.
Uporaba geometrije pri oblikovanju ima kar nekaj prednosti. Gre za praktičen način, kako načrtovati delo, ki je razdeljeno med več specializiranih obrtnikov, kot je to primer pri izdelovanju mečev. Geometričnim konstrukcijam je prav tako preprosto spreminjati merilo in si jih je lahko zapomniti.
Geometrija in številke so imele v srednjeveški miselnosti globok simbolni pomen. To je bilo najbrž pomembno tudi pri orožju, ki je bilo po eni strani simbol posvetne moči, po drugi strani pa simbol duhovnega boja proti zlemu. V rezila vdelane črke in simboli so služili kot uroki in magični talismani. Na podoben način je geometrično oblikovanje meč preoblikovalo v božansko orodje – odraz popolne enovitosti, ki je izvirala iz skladnosti in enotnosti njegovih delov.
Spodnja ilustracija kaže, kako so pri oblikovanju meča N 4516 uporabili geometrična načela. Njegovo strukturo določajo elementi, kot so mandorla, osmerokotnik, zasukani in vrisani kvadrati ter interakcija med kvadratom in krogom. Vse te so pri načrtovanju samostanov in katedral pogosto upoštevali srednjeveški arhitekti.
Modre črte nakazujejo oblikovne gradnike. Bele črte kažejo osnovne geometrične like, medtem ko rdeče črte označujejo proporce meča.