Art Nouveau kot nova EUtopija. Kako je lahko preteklost most do trajnostne prihodnosti se projektno osredotoča na raziskovanje trajnostnega potenciala art nouveauja, ki je v svoji formi tesno povezan z naravo in naravnimi oblikami. Je nadaljevanje preteklih evropskih in mednarodnih projektov in želi spodbuditi ustvarjalne načine za širjenje javne ozaveščenosti o tem umetnostnem obdobju. Spodbuja inovativne načine ozaveščanja tako laične kot strokovne javnosti, vključuje rezidence za umetnike, izobraževanje in nove pedagoške pristope ter javne dogodke. Projekt poudarja pomen izmenjave dobrih praks, spodbuja kreativne povezave med umetniki in dediščino art nouveauja, razvija nove izobraževalne pristope ter skrbi za ozaveščenost javnosti o tej dediščini.
Projekt temelji na dveh glavnih postavkah: aktivnem partnerskem sodelovanju tekom delavnic, umetniških rezidenc, pedagoških aktivnosti in poletnih šol in inovativnih pristopih pri popularizaciji obdobja skozi razvoj novih pedagoških orodij v obliki družabnih iger. Obe postavki združujeta vključevanje različnih občinstev v poznavanje secesije in tako pripomoreta k večji dostopnosti kulturne dediščine. Cilj projekta je poudariti pomen ohranjanja in obnove dediščine, predvsem v luči sodobnih energetskih in družbenih kriz. Kulturna dediščina je namreč lahko močan medij za združevanje ljudi, vzbuja občutek skupne identitete in krepi medkulturno razumevanje ter socialno kohezijo.
Vodja projekta je Réseau Art Nouveau Network, v njem pa sodeluje dvanajst partnerjev, enajst iz držav Evropske unije in eden iz Ukrajine. Slovenski partner je Narodni muzej Slovenije, skupaj s pridruženimi partnerji: Narodno galerijo, Muzejem in galerijami mesta Ljubljane, Oddelkom za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in Urbanističnim inštitutom Republike Slovenije.
Projekt
je sestavljen iz šestih delovnih sklopov. Prvi in šesti sklop
predstavljata koordinacijo projekta in odnose z javnostjo. Narodni muzej
Slovenije aktivno sodeluje v drugem delovnem sklopu z organizacijo poletne šole
med 30. junijem in 4. julijem 2025 v Ljubljani in v četrtem delovnem
sklopu pri razvoju in implementaciji novih pedagoških orodij.
Delovni sklop 1
Prvi delovni sklop je namenjen organizaciji in vodenju
projekta ter koordinaciji partnerjev.
Delovni sklop 2
Drugi delovni sklop se osredotoča na ustvarjanje
priložnosti za izobraževanje tako za strokovno kot laično javnost. Dejavnosti
drugega sklopa vključujejo delavnice, konference in organizacijo treh poletnih
šol na temo trajnostne obnove secesijskih predmetov in arhitekture. Poletne
šole bodo potekale v Bruslju, Ljubljani in Lvovu. Cilj sklopa pa je spodbujanje
znanstvenega raziskovanja, zavedanja o pomembnosti trajnosti in
interdisciplinarnega sodelovanja.
Delovni sklop 3
Tretji delovni sklop je namenjen umetniškim rezidencam v
secesijskem okolju. Umetniki raziskujejo teme secesije in narave ter nove
pristope k interpretaciji dediščine preko različnih umetniških oblik. Namen
rezidenc je doprinos novih interpretacij secesijske arhitekturne dediščine kot
posledice sodelovanja umetnikov, raziskovalcev in kustosov.
Delovni sklop 4
Namen četrtega delovnega sklopa je razvoj novih pedagoških
orodij, s pomočjo katerih bi se predvsem mladi izobraževali o kulturni
dediščini. Poudarek je na oblikovanju zabavne izkušnje, preko katere igralec
razvije spretnost ter pridobi znanje o secesiji skozi dobro strukturirano
poučno igro.
Delovni sklop 5
Peti delovni sklop je namenjen organizaciji javnih dogodkov
oziroma dejavnosti, ki vključujejo ponavljajoče se ali sočasne dogodke, kot so
sejmi in vodeni ogledi, ki potekajo med svetovnim dnevom art nouveauja 10.
junija in tako zagotavljajo stalni javni angažma.
Delovni sklop 6
Šesti delovni sklop vključuje tako medpartnersko in javno
komunikacijo. Deležnika obvešča o napredovanju dejavnosti drugega, tretjega in
četrtega delovnega sklopa tako po spletnih kot klasičnih kanalih in tako
povečuje javno prepoznavnost projekta.